0

Geen producten geselecteerd.

cart (0)

werkwijze

U wilt mooie nieuwe hoezen voor uw Linteloo bank of stoel. Wij doen het als geen ander! Wij hebben letterlijk duizenden klanten blij gemaakt in de loop der jaren.

 

Hoe werkt het?
Pimp Je Bank heeft een zeer efficiënte manier van werken. Hiermee houden wij de kosten laag, en geven we al het voordeel aan onze klanten.

De belangrijkste stap voor de klant is om precies te bepalen om welk meubel (merk, model, maat) het gaat.
De tweede stap is de afmetingen controleren.
Wij krijgen berichten met een vraag om een offerte te verstrekken voor bijvoorbeeld een Linteloo 3-zits bank. Maar de ene klant noemt een Linteloo 216cm bank een 3-zits bank, terwijl de ander de Linteloo 260cm bank een 3-zits bank noemt. Om misverstanden te voorkomen verzoeken wij u om het merk, model en maat accuraat te controleren en vermelden.

Voorbeeld: 'Ik heb een Linteloo Easy Living 216 cm brede bank.'

Wanneer u precies weet welk merk, model en maat meubel u in bezit heeft, kunt u bij ons een offerte aanvragen.
Kunt u het model van uw meubel niet identificeren? neem dan a.u.b. contact met ons op.
We behouden alle contact met klanten en potentiele klanten strikt uitsluitend per email bericht.

Het is belangrijk om vooraf te weten dat wij uw meubels niet ophalen. We gebruiken de oude hoezen als patroon en maken nieuwe hiervan hoezen. Voor bekende merken en modellen hebben we al de patronen in ons bezit. In de loop der jaren heeft bedrijf Pimp Je Bank een grote archief van patronen verzameld. 

We maken en leveren de hoezen, onze prijzen zijn exclusief het bekleden van de hoezen om het meubel. Wanneer de hoezen klaar zijn, komen onze klanten op afspraak bij ons langs om de hoezen op te halen. De hoezen dienen vervolgens op de meubels te worden aangebracht door de klanten zelf, hulp nodig? Neem contact met ons op.


Nieuwe Hoezen Offerte Aanvraag
Uiteraard verwelkomen wij aanvragen van potentiele klanten. Hier zijn een paar tips op een rij:

Bij ons is het vermelden van het juiste merk, model en de maat erg belangrijk.

Om een prijsindicatie aan te vragen, verzoeken wij het liefst een e-mail te sturen met de volgende informatie:
1) Merk, model, maat van het meubel die u wilt laten bekleden.

2) Exacte configuratie van uw meubel.
3) Een paar goede foto's van uw meubel (het actuele meubel die u wilt laten bekleden, dus geen catalogusbeeld en geen foto's van soortgelijk banken).
Actuele foto's geven aan ons een duidelijk beeld van de configuratie, de staat van de meubel en alle onderdelen die u bekleed wilt hebben.

Gelieve geen offerte/prijsindicatie vragen van meubels die u (nog) niet heeft.

We verzoeken ook vriendelijk om begrip te tonen als wij in sommige gevallen weigeren om een prijsindicatie te verstrekken. We verstrekken een prijsindicatie uitsluitend als wij de opdracht kunnen uitvoeren. In sommige gevallen is dat niet mogelijk omdat de oude hoezen van de klant kunnen niet gebruikt worden als patroon.

We hebben al bij ons een zeer grote verzameling van patronen voor hoezen van veel designbanken. Deze gebruiken we wanneer het van toepassing is. 

Een prijsindicatie is maximaal 30 dagen geldig en niet bindend.

MINIMUM BESTELHOEVEELHEID
Voor stoelen/eetkamerstoelen: 4 hoezen.
Voor fauteuilstoelen: 2 hoezen.
Het is niet mogelijk om uitsluitend hoezen te bestellen voor een poef/hocker of voetstoel.
Het is niet mogelijk om uitsluitend hoezen te bestellen voor één of meer losse onderdelen van een (bank)set.

We behouden ons het recht om geen prijsindicatie/prijsopgave/offerte te verstrekken.
We behouden ons het recht om een opdracht niet te accepteren.

Het identificeren en bepalen van het merk, model en de maat van uw meubel is de volledige verantwoordelijkheid van de klant.
Als de informatie gegeven door de klant fout is geweest, is er geen ruil, retour en/of verstelwerk mogelijk.

 

Levertijd
Actie hoezen zijn bij ons direct leverbaar, in kleuren die op dat moment beschikbaar zijn. Hiernaast is het mogelijk in elke gewenste kleur hoezen te bestellen bij ons. Op bestelling gemaakte hoezen leveren wij in 4 tot 6 weken. In uitzonderlijke gevallen hebben we 8 weken of meer nodig. Een bestelling/project telt mee en wordt uitsluitend uitgevoerd na ontvangst van de aanbetaling.

Geldigheid 
Een prijsopgave is maximaal 30 dagen geldig. Na 30 dagen is er sprake van een nieuwe prijsaanvraag. Een prijsopgave is pas bindend nadat de aanbetaling is ontvangen door ons binnen 30 dagen van het verstrekken van deze, en na overleg met ons is overgemaakt. Een bestelling/project wordt tevens uitsluitend uitgevoerd na ontvangst van de aanbetaling. 

Levering
Wanneer de bestelling klaar is, wordt de klant geïnformeerd per e-mail. De klant dient binnen 14 dagen het restantbedrag te betalen en zijn hoezen op afspraak op te halen. Afspraken worden uitsluitend per e-mail gemaakt en bevestigd.

We hebben maar één manier van levering: ophalen bij onze vestiging in Delft, Zuid-Holland. Wij sturen de hoezen nooit op en maken geen uitzonderingen hierin.

Bij het leveren van elke hoes/kussens bestelling aan de klant verstrekken we altijd een bon als bewijs van betaling. Hiermee worden al onze administratieve verplichtingen volledig afgerond. 

Betreft het ophalen van hoezen op afspraak:
In het geval van afzegging van een afspraak of het verplaatsen van tijdstip binnen een termijn van 24 uur of minder dan 24 uur, brengen wij kosten (tussen € 80/- tot € 200/-) in rekening voor de klant.

Kortingsacties
Een prijsopgave is geldig uitsluitend in de vermelde actieperiode en is pas bindend nadat de aanbetaling ontvangen is door ons binnen deze periode.

Merk Model Maat
Betreft de hoezen: Wij volgen de afmetingen van de originele hoezen in nieuwe staat. Het identificeren, bepalen en doorgeven van het merk, model en maat van een meubel is de volledige verantwoordelijkheid van de klant. Wij maken de hoezen gebaseerd op de informatie betreft het merk, model en maat vermeld door de klant. In gevallen waar geen exacte informatie wordt gegeven, volgen we de standaard afmetingen in ons patronenarchief. Als de informatie gegeven door de klant foutief is of ontbreekt, doen wij geen verstelwerk en bieden wij geen restitutie aan.

In gevallen waar de oude hoes van de klant als patroon wordt gebruikt: De oude hoes wordt vernietigd en kan niet meer gebruikt worden als hoes. We kunnen de oude hoes of de restanten van de oude hoes niet teruggeven aan de klant.
Beperkingen/verschillen in stof kunnen het resultaat beïnvloeden. Hier kunnen we helaas niets aan doen. Als de oude hoes van de klant gewassen en/of gestoomd is geweest en deze gewassen/gestoomde hoes aan ons wordt gegeven om een kopie van te maken, dan kunnen we geen zekerheid geven over de pasvorm van de nieuwe hoes. Hoezen krimpen, ook na één keer wassenof stomen/reinigen. Een hoes kan gekrompen zijn ook als hij na het wassen om de meubel kan.

In gevallen van kwijtraken van de oude hoes van een klant door omstandigheden buiten onze macht, is de maximale vergoeding aangeboden door ons € 30/- incl. btw. per opdracht. Deze vergoeding is uitsluitend van toepassing nadat wij de aanbetaling van een klant ontvangen hebben en werkelijk met een opdracht zijn begonnen. Deze vergoeding is niet van toepassing in gevallen van kwijtraking, schade, geen levering door afwezigheid of levering op een ander/verkeerde adres van een pakket, als een klant uit eigen initiatief zijn oude/nieuwe hoezen aan ons stuurt via postpakket, DPD, DHL of een andere bezorgingsdienst. Bij annulering van een opdracht door de klant uit eigen initiatief bieden wij geen restitutie aan voor oude hoezen geleverd aan ons door de klant.

Belangrijk! Aub. geen pakketten opsturen naar ons. Wij accepteren geen pakketten.
Als een klant zijn oude of andere hoezen niet in persoon wilt brengen, maar uit eigen initiatief ervoor zou kiezen om zijn oude hoezen aan ons op te sturen via postpakket, DPD, DHL of een andere bezorgingsdienst, zijn wij niet verantwoordelijk/aansprakelijk voor het kwijtraken of schade van het pakket. Er wordt door ons geen vergoeding aangeboden in gevallen van kwijtraking, schade, geen levering door afwezigheid of levering op een andere/verkeerde adres.

We behouden het recht om brieven/pakketten te weigeren. Als een brief/pakket op een verkeerde adres/pick-up point wordt geleverd, behouden we het recht om deze niet op te halen.

Als een klant een oude hoes bij ons heeft achtergelaten en geen bestelling bij ons heeft geplaatst/wilt plaatsen,  bewaren wij de hoes maximaal 30 dagen. Daarna wordt de hoes vernietigd door ons. We sturen hoezen nooit terug per post. In zulke gevallen is er geen sprake van vergoeding.

We accepteren geen meubels van klanten. Als een klant toch een meubel bij ons heeft achtergelaten, zijn wij niet verantwoordelijk/aansprakelijk voor kwijtraking, schade of diefstal. Er wordt door ons geen vergoeding aangeboden.

 

Algemene Voorwaarden - Overig

 We behouden ons het recht om prijswijzigingen uit te voeren.

 We behouden ons het recht om onze werkwijze te veranderen.

 We behouden ons het recht om een opdracht/bestelling te weigeren.

We behouden ons het recht om een opdracht/bestelling te annuleren. Als we een opdracht annuleren, is de maximale vergoeding het bedrag van aanbetaling.

 We leveren uitsluitend na ontvangst van volledige betaling.

 Betreft actiehoezen: de klant is volledig verantwoordelijk voor het identificeren van zijn eigen meubel.

 Betreft hoezen die op bestelling zijn gemaakt: de klant is volledig verantwoordelijk voor het identificeren van zijn eigen meubel.

 Betreft actie hoezen: wij bieden geen mogelijkheid van retour en/of ruil.

Betreft nieuwe kussens, nieuwe binnenkussens en kussens die op bestelling zijn gemaakt: wij bieden geen mogelijkheid van retour, ruil en/of annulering.

Betreft hoezen die op bestelling zijn gemaakt: wij bieden geen mogelijkheid van retour, ruil en/of annulering.

Betreft hoezen die op bestelling zijn gemaakt: als wij de hoezen niet kunnen maken/leveren, dan ontvangt de klant zijn aanbetaling terug van ons. 

Betreft het ophalen van hoezen op afspraak: in het geval van afzegging van een afspraak of het verplaatsen van tijdstip binnen een termijn van 24 uur of minder dan 24 uur, brengen wij kosten (tussen € 80/- tot € 200/-) in rekening van de klant.

Belangrijk - Betreft alle hoezen: het is niet mogelijk (vooraf of/en achteraf) om één of meer onderdelen van een hoezenset los te bestellen. Deze regel is ook van toepassing op klanten die eerder bij ons hoezen hebben besteld. 

Alle afspraken worden uitsluitend gemaakt en bevestigd per e-mail.

Betreft opvulling, hervulling en/of herstellen van losse kussens (merken Linteloo, Molinari enzo.) - wij doen dit werk strikt éénmalig en op afspraak.  Er is geen aanpassing, modificatie en/of herhaling mogelijk. Na het inleveren van oude kussens is het niet mogelijk om de opdracht van hervulling/opvulling te annuleren.

In het geval van afzeggen van een opdracht binnen een termijn van 24 uur of minder dan 24 uur (no-show), brengen wij kosten (tussen € 80/- tot € 200/-) in rekening van de klant/potentiele klant.

 

  • De prijs offerte voor het hervullen van kussens is voor volledige vervanging van het oude, losse vulmateriaal in de kussens met vers, nieuw vulmateriaal. De originele koudschuim kernplaat in zitkussens laten we zitten. Deze wordt niet verwijderd of vervangen.

  • Betreft het hervullen van kussens - We behouden ons het recht om een opdracht te weigeren nadat wij de actuele kussens hebben bekeken. Niet alle kussens kunnen hersteld worden. 
    Prijzen voor het herstellen/hervullen van kussens per email zijn slechts indicatief. We behouden ons het recht om ter plaats een aangepaste offerte te verstreken. 
    Een definitieve offerte van kussen herstelwerk kunnen wij uitsluitend ter plaats geven, nadat wij de kussens zelf gemeten en gecontroleerd hebben.
  • Betreft nieuwe hoezen - wanneer een bestelling klaar is berichten wij de klant per e-mail. De klant dient zo snel mogelijk, maximaal binnen 14 dagen hierna alle betalingen te voldoen en zijn hoezen in persoon op te halen van ons, op afspraak. Na 14 dagen behouden wij het recht deze hoezen te verkopen aan een andere klant/partij. Er is, in zulke gevallen, geen sprake van terugbetaling van de aanbetalingsbedrag. 

  • Betreft nieuwe hoezen en kussens - wanneer een bestelling klaar is berichten wij de klant per e-mail. De klant dient zo snel mogelijk, maximaal binnen 14 dagen hierna alle betalingen te voldoen en zijn hoezen in persoon op te halen van ons, op afspraak. Bij verloren gaan van de hoezen/kussens door schade, diefstal of andere omstandigheden buiten ons macht zullen wij geen nieuwe hoezen maken voor de klant.

  • We leveren onze hoezen en kussens op de volgende manier: De klant komt zelf in persoon (op afspraak) de bestelling ophalen. De klant controleert alle onderdelen van zijn bestelling en daarna betaalt ter plaats contant en ontvangt een btw-bon op papier. Wij hebben op dit moment geen pin mogelijkheid. (Als een klant zijn bestelling zelf wilt komen ophalen en niet contant wilt betalen, dan betaalt de klant vooruit het gehele factuurbedrag per overmaking. Zodra de betaling zichtbaar is, geven wij per e-mail een bevestiging van betaling. Daarna mag de klant de bestelling ophalen. Wij sturen hoezen nooit op. We maken geen uitzonderingen in onze werkwijze en/of betalingswijze.

  • We werken met zeer kleine winstmarges en geven veel voordelen aan de klant, zoals lage prijzen en hoge kwaliteit. Om te kunnen overleven is het noodzakelijk voor ons op een efficiënte manier te werken. Daarom vragen wij onze klanten om uitsluitend op afspraak hun bestellingen op te halen en a.u.b. op tijd te komen op de afgesproken tijdstip. Gelieve uw afspraak een paar dagen vooraf regelen.

  • We gebruiken dikke ritsen van een goede kwaliteit. Wij controleren alle ritsen vóór het levering aan de klant. We leveren uitsluitend hoezen met ritsen in goede staat. 

  • Hoezen gemaakt van bepaalde stoffen in onze collectie zijn wasbaar. De hoezen zijn dan geschikt om af en toe te wassen. Lichtkleurige en witte hoezen worden snel vies. Pimp je Bank is niet verantwoordelijk/aansprakelijk voor hoezen die eventueel snel slijten door te vaak gewassen te zijn geweest. We gebruiken degelijke stoffen. Ook deze kunnen beschadigingen oplopen door huisdieren en/of de borstels van een stofzuiger. Het is belangrijk om de juiste mondstuk te gebruiken als u een stofzuiger gebruikt om de bank of stoel schoon te maken. Het is mogelijk dat nieuwe hoezen in sommige stoffen wat kreukels hebben. Linnen en katoen stoffen zijn meer gevoelig voor kreukels. In zulke gevallen doen we ons best om de kreukels weg te krijgen. We kunnen geen garantie geven over het wegstrijken/weghalen van de kreukels.

  • Betreft op-bestelling-gemaakte hoezen: Bij alle stoffen is er altijd een kans van kleine kleur afwijking tussen het stoffenstaalboek en de actuele stof van de hoezen. Bij natuurstoffen zoals linnen en katoen is de kans van kleurafwijking en afwijking in textuur veel groter. Elke batch van linnen is anders in zijn eigenschappen en reageert anders tegen verf. We kunnen helaas hiermee niets doen. Kleine oneffenheden in de stof tellen niet mee als defect en/of mankement.

  • Technische beslissingen zoals de breedte van de naden en/of zoom, de kleur en de dikte van de draad en ritsen, de richting van de stof, de maat van het klittenband, etc. worden uitsluitendgemaakt door onze productie en niet door de klant. Het is niet mogelijk om een opdracht af te wijzen of defect of gebrekig te verklaren in het geval van onenigheid over deze punten.

  • Hoezen gemaakt met katoen, linnen en katoenlinnen mengselstoffen zijn niet wasbaar, zullen in loop der tijd verkleuren en iets slapper worden. Dit is vooraf duidelijk doorgegeven de klant en vermeld in elke offerte. Daarom is er geen spraak van restitutie (geld terug) van het aankoopbedrag bij een klacht achteraf.

  • We plaatsen ritsen en/of klittenband in de nieuwe hoezen op dezelfde plekken als uw oude hoezen. Let op - Sommige bankhoezen hebben een kunstofprofiel aan de onderrand. Dit doen wij niet.

  • We behouden het recht om kleine wijzigingen en/of afwijkingen te maken in de door ons gemaakte hoezen, t.o.v. de oude originele hoezen.

  • Betreft op-bestelling-gemaakte hoezen: Een eventuele klacht moet schrijftelijk per email worden aangegeven, binnen 7 dagen na ontvangst van het product. Uitsluitend bij een fout of gebrek vanuit onze kant maken we een aanbod van éénmalige verstelwerk. De klant moet, binnen 14 dagen, de door ons gevraagde procedure volgen/voldoen om het eventuele probleem op te lossen. Na 14 dagen vervalt het éénmalige aanbod van verstelwerk.
  • Elke onderdeel van elke bestelling wordt door ons drie keer gecontroleerd voordat wij de hoezen leveren aan de klant. Alle ritsen, stikwerk, afwerking en afmetingen worden door ons grondig gecheckt en gecontroleerd. We leveren onze hoezen altijd in nieuwstaat. We zijn niet verantwoordelijk/aansprakelijk voor beschadigingen/schade die zou ontstaan nadat we de bestelling geleverd hebben aan de klant. In zulke geval bieden we geen reparatie, verstelwerk of vervanging aan. Er is ook geen verplichting van onze kant om reparatie/verstelwerk uit te voeren tegen eventuele betaling.
  • Betreft op-bestelling-gemaakte hoezen: de prijsrijs van wit, grijswit, off-white/ecru hoezen is 20% hoger dan alle andere kleuren.

  • Betreft op-bestelling-gemaakte hoezen: Na aanbetaling is het niet mogelijk voor de klant om een bestelling te annuleren.

  • Betreft op-bestelling-gemaakte hoezen: Er is geen retour, restitutie, ruil of achteraf aanpassing mogelijk.
  • Bij elke bestelling verstrekken we uitsluitend een factuur inclusief Nederlandse BTW. We maken geen uitzonderingen hierin.

  • We geven elke klant een tijdsindicicatie om een opdracht uit te voeren en de bestelde product te leveren. Dit is slechts een schatting en is niet bindend.
  • Selecte Design kan zich beroepen op overmacht wanneer zij haar verplichtingen jegens de afnemer niet of niet tijdig kan nakomen ter gevolge van omstandigheden die Selecte Design redelijkerwijs niet aan te rekenen valt zoals: natuurrampen, storingen, stakingen, files enzo. 

  • Door een bestelling te plaatsen gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden (de bovengenoemde voorwaarden).    

 

Linteloo hoezen, bekleding en kussens. Linteloo bank herstofferen. Linteloo kussens opvullen, Linteloo nieuw kussens bestellen, linteloo hoezen easy living, linteloo Fabio hoezen kopen, Linteloo Matu hoezen bekleding,